onsdag 4 maj 2011

Semesterlängtan eller?

Är det någon mer än jag som längtar efter semester?????? Spana in min favvo bild!











Underbar eller hur?????



Jag längtar efter denna totala avkoppling. Bara lugn och ro, ingen stress, inga måsten, det är varmt och städning, middag och tvätt finns inte som fenomen. Bara jag, fåglarnas kvitter (räknar bort de hysteriskt skrikande fiskmåsarna som cirkulerar på varje badplats och runt varje picknick filt) och den sköna värmen som solen ger..



En bok, en stund vid radions sommarpratare, en veckotidning eller en ljudbok...Eller som jag också gillar, tjuvlyssna på de som solar runt omkring.. Kan vara riktigt intressant det med faktiskt :)





En av anledningarna till att jag redan nu börjar längta efter semester (som jag ska ha ganska sent i år) är nog för att vi haft sån lååååång vinter. Det har varit så kallt och mörkt och jag upplever det som om vintern kom snabbt och sen så klamrade sig kylan och blåsten kvar. Ett par fina varma helger veckan innan påsk och påsk men sen skitkallt igen..Hatar faktiskt blåst och staden jag bor i är som ett riktigt köld hål..Massor med stora öppna gator som gör att vinden från havet blåser precis rakt igenom staden och ger "svalka"..Japp precis så som man ska bygga gator om staden befinner sig i ett varmt klimat..



Och jag bor i Södra Norrland!!!



Såg detta i ett kanadensiskt program som handlade om "hur bygga för att förebygga kyla vintertid". Kommer inte ihåg vilken kanadensisk stad det var, som hade "byggt" om gator, hus avenyer för att ortsbefolkningen skulle få drägligare förhållanden vintertid. Kanske vore nåt för staden där jag bor...



Varje kväll när jag ska lägga mig är jag uppe och längre och längre och varje morgon när klockan ringer så är jag tröttare och tröttare. Konstig kombination det där... Jag som vanligtvis brukar vara rätt morgonpigg släpar mig ur sängen och kommer liksom inte i gång förens långt senare. Och mina långt gångna planer om att varje morgon gå "hälsans stig" en nätt liten runda om 6 kilometer tycks vara just planer...suck!



Klockan är redan nio på kvällen och tiden har bara runnit iväg..Kom hem från jobbet senare än vanligt, halv sju, lagade middag, åt, städade av, plockade in den rena tvätten från i går som jag varken hann eller orkade då och satte mig här och nu är det redan kväll!!!!! Som sagt, i kväll ska jag lägga mig i tid!



God natt på er och sov sött!



3 kommentarer:

  1. Läste om Gävle att vi har esplanaden som en slags brandgata! De gjorde den efter X antal stadsbränder i hopp om att det inte skulle bli så allvarligt vid varje brand!

    Suck, jag är uppe görlänge på kvällarna nu, sent uppe och klivet upp varje morgon kl 6 med Stefan! Viktigt med rutiner tror jag!

    Jo vi har båda fått jobb, på samma ställe dessutom, vi ska alltså bli kollegor för första gången i livet, spännande........eller INTE ;)

    Trollhättan gillar jag men vi vill bo i Gbg, hyres finns inte överhuvud taget att få tag på.
    Men vi vill ha en bostadsrätt i alla fall. Ska ner nästa vecka igen och kolla på några stycken!
    Priserna är höga men ändå lägre än i Sthlm, vi lär nog på "hosta" upp minst 2 miljoner för en liten lägenhet i de områden vi vill bo, hutlöst!
    Försäljingen av vår nuvarande blev klar igår, jodå den gick bra, över förväntan till och med ;)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Helst av allt hade jag sett att vi kunde bo kvar i Gävle, att jag också fick jobb här.
    Men nu är det inte så och eftersom vi inte har några barn att ha hänsyn till så flyttar vi IGEN!! Känner att jag måste ge Gbg en chans igen.
    Stefan jobbar som säljare (nu inom flygindustrin)och jag ska jobba som reveotionist på samma företag, känns spännande.
    En stor fördel är att vi kommer att kunna samåka, alltid ledig alla klämdagar tillsammans, slutar varje fredag kl 13 och alltid ledig från jul-nyår. Sånt gör ju att vi kan nyttja husbilen maximalt eller göra något annat skojigt. Sen får vi se om det är vettigt el inte att vara tillsammans 100% av dygnets tid, lär nog visa sig antar jag :)

    Hehe, jag fortsätter blogga, just nu är det på tok för få inlägg när det är så mycket annat att ordna, men jag kommer igen :)

    Kram Carina......som klippt itu överkastet :)

    SvaraRadera
  3. Vad gjorde du med överkastet??????
    Jag träffade en kollega idag som bott de senaste åren (länge) i gbg och hon längtar tillbaka hela tiden..främst sommartid men så bor hon inte i Gävle heller utan i Sundsvall ha ha
    Jag tror inte att det är några problem att jobba ihop egentligen..Två kollegor (de träffades på jobbet) har jobbat ihop de senaste fem åren t o m i samma team och det har aldrig varit något problem..Nu har de båda flyttat till Märsta, vilket känns dubbelt så tomt då när det var två som försvann, men förutom det så tror jag nog att det kommer att gå bra..Själv skulle jag ibland önska att jag och min man jobbade inom mer liknande yrken, tror förståelsen ökar för varandra när man är mer insatt i vad den andra faktiskt gör..Vi är verkligen långt ifrån varandra... Sluta tidigt på fredagar är inte helt fel..Vill jag med!!

    SvaraRadera