måndag 9 maj 2011

Vilken Helg! Golfpremiär!!!!!


Hela jag spritter i kroppen när det blir sol..Jag blir pigg, glad och lycklig..I helgen invigde jag golf säsongen..

O vad kul det var!!!!

Jag sög och spelade uselt men jag vet att det är övergående. Jag hoppas dessutom att jag lyckas övertala syrran att fortsätta golfa och att hon tar sitt påbörjade gröna kort..(dessutom vill jag ha fler att kunna spela med, så det är för egen vinning också)


Min dröm är att kunna resa över hela världen och spela golf på min semester..Jag bara vet att jag skulle älska Skottland och dess natur, lummigt grönt och bra greenfee avgifter. Jag ser mig själv, efter en runda, slå upp en kall öl i ett glas och bara njuta av utsikten medan mannen tar en whiskey. Därefter mer golf och sen lite historiska visningar. Jag kan se mig själv i Florida, brunbränd och taggad inför en runda med välansade gräsmattor och mycket vattenhinder. Havet brusar precis bredvid..Även en sväng till Spanien på hösten och en tur till Åland för att spela känns också helt rätt..Fattas bara en liten detalj.....pengar till resorna..men men...

I helgen ska jag spela ännu mer...me like!

I morgon åker jag i väg till Östersund för jobb..Ska bli kul..jag har börjat tycka om Östersund mer och mer allt eftersom jag varit där..I morgon funderar jag på att ta på walking skor och promenera till Frösön och tillbaka, typ "watching by walking" eftersom jag aldrig promenerat några längre sträckor när jag varit där..Hoppas bara att vädret håller i sig även där...

Efter golfen i lördags drack jag och syrran mousserande vin..Iskallt och gott var det..Kan verkligen rekommenderas och trots att det inte var riktig champagne så blev jag så bubblig och glad och pigg!!! Vinet heter Prosseco och kostar 69 kronor..O du, köp två! för det tar snabbt slut..

Dessutom var det cruising i vår stad och vi hade en av huvudgatorna utanför mitt vardagsrumsfönster..helt underbart att kolla in faktiskt..

Är ingen bilfantast alls, men vissa bilar var verkligen vackra och välvårdade..Sen såg jag ett gäng rockabilli tjejer som hade picknick på gräsmattan precis utanför och de var så snygga..Prickiga klänningar med staylat hår...musik spelades från nästan varje bil och det kändes verkligen som om sommaren var här..Senare på kvällen blev det mycket varmare (eller berodde det på vinet) vet inte säkert men när jag och mannen vandrade genom stan på väg hem till söder, med alla dessa människor var jag nästan säker på att jag befann mig utomlands :))

Söndagen blev lugnare, mest vila och mat..Lagade en stor gryta med boulognese som kokade med bacon och rödvin och sen satt vi på balkongen och njöt..Länge sen det var så varmt med det är nära nu..sen blir det middag ute varje kväll och sen blir man så less på sol att man bara vill ha skugga men det blir en senare historia......

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du har börjat blogga flitigt under min frånvaro. Härligt att läsa! :) Du skriver så mysigt, då du får aldrig sluta med det.
    Golf... jag har bara testat att "slå bollar" och att skriva protokoll, men det är säkert roligt om man lär sig. :)
    Kram på dig och jaaa, jag tar gärna 5 kg om jag får. :)

    SvaraRadera
  2. Men visst var det häftigt ute i lördags, man kan ju undra vad alla människor gör annars som nu var ute!! Vi höll oss på söder bara, som vanligt alltså :) Åt på Lam´s, några öl här och där men avslutade sen på Kalles!

    Golf är nog int emin grej, trodde det en gång i tiden och "harvade" lite men det blidde inte mer. Stefan tror att det är "grejen" för honom verkligen. Han köpte ett set för 9 år sen och sen har det så stått sen dess. Sprillans nya alltså, bara släpas med i flytt efter flytt :(

    Kram Carina

    SvaraRadera