tisdag 17 maj 2011

Gott och blandat

Har inget riktigt tema på mitt inlägg idag men ....det har jag nog aldrig egentligen..

Åkte till Ö-vik idag som tidigare skrivits..Fick springa till tåget som en galning pga att jag pilimasade hemma och kollade inte klockan..Blev nästan påkörd av en cyklist när jag rusade fram på stadens gator..Herregud!!!! Vad är det för "fel" på cyklister..Varför använder de inte ringklockan????? Jag sprang med packning o allt, hade dock redan börjat flåsa så det påverkade nog hörseln, o då, plötsligt, hörde jag mest ett mummel i form av: hrk öhhh hmmm Tala ut kärring hade jag lust att skrika men som den väluppfostrade dotter som jag är så bad jag om ursäkt tusen ggr om och sinkades typ en och trettio till..o sprang vidare..Hann med tåget med gooood mariginal...en minut!




















Ovanstående bilder är från Sandöbron idag..Visst är det ett underbart landskap? Men hö bilden togs på vänster sida och vice verse men alla ni som läser min blogg har bra fantasi och vet vid det här laget att mina tekniska talanger är lika med noll...skit nöjd över att jag lyckades tömma telefonen o få in dessa bilder :))))) o det är ett stort framsteg :p


Idag blev jag sååå irriterad, både psykist och fysiskt...VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK!!!!! Jag är rätt allergisk av mig (tyvärr, trots att jag vägrar vara det) men dagen till ära så hade jag faktiskt tagit allergi tablett eftersom jag har vissa erfarenheter sen tidigare av bussresan mellan S-vall och Ö-vik...VARFÖR SÄTTA SIG I EN ALLERGI AVDELNING O STINKA BILLIG PARFYM??????? Rätt liten avdelning, typ 12 platser, väl "isolerade" med glasdörrar..Kände direkt efter fem minuter denna billiga doft och frågade faktiskt de fyra passangerarna om någon annan kände stark doft och om de hade observerat att det var en allergi avdelning..EN person svarade..och det var inte hon som stank!

I Härnösand blev jag tvungen att lämna allergi avdelningen och sätta mig i vanlig avdelning och började då känna mig riktigt bra trots att killen bredvid mig hade rätt mycket rakvatten...DÅ förstår ni hur parfymerad damen bakom mig var!!!!!!
Samma sak varje gång på denna buss!!!! Har otroligt svårt att tro att alla som sätter sig på buss 100 från S-vall är analfabeter, speciellt eftersom stinktanten löste korsord fram till dess jag bytte plats efter nästan en timme..


Visst låter jag bitter o gnällig nu va???? Skäms lite men det är så trist när ögonen svullnar o man ser ut som en svullen hamster när man kommer fram...O man har ju inte direkt naturen till sin fördel om man så säger...eller ja ni har alla haft sådana dagar - eller hur?


Jobbat hårt och intensivt idag..Nöjd med min insats så långt men det är i morgon det gäller..Än så länge är vi överens och jag hoppas att det så förblir, om man så säger...


Har köpt "middag" på Subway idag..Dels för att jag saknar Subway i min stad o dels för att det är gott och billigt. Är dyrt att ligga borta..Kan för mitt liv inte förstå att hotellen varken har kylskåp eller micro. Inte alls kul att gå ut och äta på kvällar när man är ensam. Dyrt och vansklit för man har liksom inte koll på var man ska gå o sen finns ju alltid Mc Donalds, max eller annan snabbmat men om man ligger ute ett par nätter i veckan o vill försöka hålla formen så är det svårt..Speciellt om man inte är super tät.. Mitt favvo hotell har iaf micro o det älskar jag..Då kan man ta med fryst mat eftersom det håller från morgon till middag, dels kan man typ köpa på affären, enklare rätter som frysta nyttiga matlådor, vegetariska biffar o bröd, osen slipper man hotell maten..Fast mitt favvo hotell har bra mat med smakar det så kostar det! NU blir det dagens sub och tv....o sen natti natt i Ö-vik



4 kommentarer:

  1. Gnälldagar har jag också, alltför ofta enl en viss person (Stefan)! Gnälla bör man annars....ja du vet, lida i tyshet är INTE min grej riktigt! Inte bara dyrt att äta ute utan det blir otroligt trist i längden också. Efter en utlandsresa längtar jag efter hemmamaten nå´t alldeles vansinnigt mycket!

    Men så förvånade vi blev igår när bryggan var stängd, bara helgöppet under maj! Blev trattorian istället, toppen bra det också!

    Flyttlasset går väl om en sisådär 4-6 veckor, beror på hur snabbt jag hinner få till det. Börjar jobba så fort det bara går, helst imorgon om man ska lyssna på arbetsgivarens önskemål :)

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Usch, det är jobbigt med starka dofter. Tack för dina kommentarer hos mig, jag har varit urdålig på att besöka andra bloggar ett tag nu - men jag kommer igen. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Neee det blir inget husbilande i helgen, har en man liggandes i sängen som nog inte lär stå på benen framåt kvällen gissar jag! Luktar urk i sovrummet trots att fönstret är öppet, påminner lite ev spritfabrik!! Golfklubborna står på vinden men ska tas ner för inspektion. Glömde att vin morbror spelar så han skulle ta sig en titt på dem!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Va sur jag blir, allt försvann när jag skickade iväg :( Skriver inte om allt en gång till, min morbror skulle kolla på klubborna, glömde att han spelar golf!
    Ha det gott i solen, kram Carina

    SvaraRadera