torsdag 13 januari 2011

Ostrukturerat

Här kommer nog jordens mest ostrukturerade inlägg...

Igår var en alldeles underbar dag! Jag träffade min kompis och hennes helt underbara tvillingflickor på snart ett och ett halvt år...Oh vilka go´bitar...Vill ha, typ..

Jag var där hela dagen och matade, lekte, sjöng, läste saga och gick på promenad.. Så länge sen jag gjorde det med något barn och jag fick så glädje av dessa små damer. Igår när jag kom hem och berättade för mannen om dessa underverk så hade jag tydligen tjattrat på i en timme om deras bedrifter och äventyr. Fast jag hade glömt hur trött man blir..

Sov som en stock inatt:)

Idag är det tjugondag Knut och julen ska ut. Har inte så pyntat men tänkte ta ner de få ljusstakar och de få stjärnor jag har i morgon (mannen är ledig då också..ni kanske förstår hur jag tänker) Tog i alla fall in god jul skylten från ytterdörren och satte upp en ny

Den är så mycket bättre in real life. Men efter att ha fotat sådär en sju bilder så gav jag upp

Det ser ju inte klok ut med tittögat under heller, som en slags science fiction grej i min trappuppgång ha ha..

Eftersom vi nyligen flyttat hit så har vi inte julpyntat precis. Jag har glatt tittat in andra bloggares superfina hem istället.

Igår läste jag en sån "rolig" grej i tidningen. En känd underklädes kedja har, på personalens namnskyltar, även skrivit personens BH-storlek!!!!! Detta för att underlätta för pojkvänner och andra att köpa rätt BH storlek....Nu undrar jag om det i mer mansdominerade butiker kommer att stå de manliga expediternas kalsongstorlek för att underlätta för flickvänner i samma ärende?

Gick hem en timme tidigare idag från jobbet för att gå en promenad med syrran..Det var skönt att röra på sig och när man är två så går tiden så fort..Jag kände mig rätt nyttig också eftersom vi gick så fort..

När promenaden var över så skulle hon "bara" steka lite pannkakor. Jag tog en jag med (fast jag inte skulle) jag arrangerade pannkakan rätt snyggt faktiskt, grädde och hjortronsylt för jag tänkte fota underverket och lägga ut en bild på bloggen men den såg så god ut så jag glömde fota o vips var pannkakan uppäten. Hur avslutar man ett sådant här inlägg egentligen?

Om du inte kan lära dig göra det bra, lär dig njuta av att göra det dåligt

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag!
    Skrattar här åt att personalen ska gå omkring med BH-storleken... vad hjälper det karlarna liksom? Ska de få titta under tröjan också för att riktigt få fram vilken storlek de ska köpa. Nej, det där lät ju riktigt skruvat ju... Undrar just vad personalen tycker om denna idé?
    Såg på kommentar av Carina att du också verkar vara från Gävle. Kul! :) Vi bor en mil söder om stan.
    Kram och ha en fin fredag! Jag är ledig inför helgjobb i dag och hade tänkt åka till Högbo för längdåkning, men det är ju iskallt ute i dag. Trist!

    SvaraRadera
  2. Meeeen, nu har de väl ändå tagit i från tårna när de tänkte till, bh-storleken ska alltså stå på personalen, vilka idéer! Lär nog vara många som tycker att det känns korkat.....din fundering ang killarnas kallingar fick jag också, seriöst alltså ;)

    SvaraRadera