måndag 31 januari 2011

Besvikelse



Jag som älskar att läsa Denise Rudberg! Chic Lit böcker är helt underbara ibland. Att bara kunna läsa utan att egentligen behöva koncentrera sig, att sitta i sin favoritfotölj med ett glas vin och bara njuta, är så trevligt efter en veckas arbete.


Läsa om schablonen för överklassen, om vackra människor, taxiresor till restaurangen, exklusiva möbler och lyckliga slut. Fashionabla modehus, gator som jag själv har vandrat på, restauranger som jag stått med näsan mot glaset och glott och önskat att jag haft råd att bara slinka in , läsa om konst, jakt och romantik. Karriärer, flygresor och vita mjuka lakan att glida ner mellan med den snyggaste, mest eftertraktade mannen. Le och läsa högt för mannen som inte nämnbart verkar bry sig ett dugg men som tålmodigt lyssnar ändå.


Förövrigt så ville jag söka inspiration idag känner att jag är i behov av glam. Är inte helt återställd så jag ville inte träna idag heller. Rastlös var ordet.


Åter till Denise. Jag är ju så är avundsjuk på henne också. Jag hade sett fram emot att spana in personen som har lyckats så bra med sin genre. Hur gör hon, hur tänker hon, det verkar så lätt när man läser hennes böcker. Jag vill ju också publicera!!!


2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Rudbergs Ett litet snedsprång och älskade den verkligen. Tydligen hennes nyaste genre elegante crime, vill ha fler, många fler av henne!

    Skrivardrömmar anar jag :)

    SvaraRadera
  2. Nej, blev det inställt alltså? Jag var också sugen på att gå dit och lyssna.
    Gud så tråkigt! :)
    Och tack för dina goa kommentarer hos mig angående min träning. :)
    Jag var helt otränad och lat bara för 5 år sedan, det enda jag gjorde var att jag gick en eller två promenader i veckan. Sedan sparkade jag igång och nu mår jag så bra och det går så lätt med allt. Jag är i stort sett aldrig sjuk heller, också något positivt med träningen och immunförsvaret. Jag tror mest att det beror på skidåkningen, all frisk luft man drar in i lungorna. :)
    Kram och krya på dig nu!

    SvaraRadera