söndag 30 januari 2011

Tröstar mig med Solsidan

Helgen har varit underbar trots att jag fortfarande inte är helt frisk, men förkylningen börjar ge vika. Äntligen!!!!

Vi hade en kanon tjej eftermiddag igår. Tre rättersmeny, champagne och skratt..Vilken kombo eller hur :) Jag skrattade mig till sömns och det händer inte så ofta..

Idag blev det smarrig tacobuffé och mera skratt innan älskade dottern <3 åkte hem till Stockholm. Tur att jag har Solsidan att se fram emot annars hade det varit för ledsamt..Jag blir alltid så ledsen när hon åker. Hon har bott där i över ett år och jag har fortfarande tårar i ögonen när tåget rullar ut från perrongen. Det är bara 18 mil och jag kommer att åka dit snart men i alla fall..Jag är glad över att hon valde att studera i Stocksholm, eftersom vi bodde där under hennes uppväxt..Det är verkligen en underbar stad och ibland ångrar jag att vi flyttade.
Håll tummarna för att min dotter får en studentlägenhet snart. Nu skiljer det endast fjortondagar mellan den som står först i kön. Jag skulle kunna hälsa på betydligt oftare om hon får kontraktet. Nu bor hon på max nio kvadrat och det går knappt att få in liggunderlag på golvet. Håll hårt och hoppas....

Svar på frågor:
Skidorna står fortfarande orörda i garderoben men jag har varit sjuk också så eventuellt nästa helg. Träningsdagboken hittade jag på friskis&svettis hemsida under community. Bara att gå in och registrera sig.

1 kommentar:

  1. Men usch, avsked är gräsligt jobbigt, lär mig aldrig heller! Sthlm känns ju ändå relativt nära i avstånd, lagom för en helg vanlig helg bara. Braiga helger är toppen, men liksom lever hela veckan på en sådan tills det ör dags för nästa :)
    Klart du kan se egna hissgardiner, plättlätt faktiskt!
    Kram Carina

    SvaraRadera