måndag 10 januari 2011

SOPNEDKAST!


Är det bara jag som saknar sopnedkast!!!!!!!! Jag vet att det är viktigt med sopsortering och jag gör det, men det är så triiiist. Det absolut värsta är att stå i affären med alla dessa burkar och jag menar verkligen alla dessa burkar. Vi bor i ett litet kök som inte alls är gjort för någon som helst sortering. För att lösa sorteringsfrågan köpte vi dessa på Ikea

Det ser rätt snyggt ut men det får plats en väldigt massa burkar i en sådan. Vi har tre likadana bredvid varandra, en för tidningar, en för burkar och en för petflaskor.

Man känner sig lite som en "bag Lady" när man står vid burkmaskinen och den som vanligt hakar upp sig så man måste ringa efter personal medan kön växer bakom en....



Igår hade vi en överfull rackare i köket och det är inte en vacker syn. Två önskningar kom då över mig

1: Varför ringer det aldrig skolelever på dörren och ber om tomburkar till skolresa nu för tiden?

2: Varför kan man inte göra allt material miljövänligt nedbrytningsbart och öppna upp alla plomberade sopnedkast igen?

I morse när jag öppnade tidningen o läste serierna så blev jag ofrivilligt påmind om att någon? borde/måste åka/gå till affären med dessa miljarder burkar som stod i köket!!

Idag när jag kom från jobbet, lite lagom trött, blängde jag bara in mot köket och satte mig i soffan, och då kom önskning nummer tre upp

3: Jag hoppas att middagen lagar sig själv, för jag orkar inte och det är ingen annan hemma...

När jag satt där i soffan och tog igen mig kom sonen hem..Han sa nåt i stil med "jag gjorde nåt idag, hoppas du inte blir sur!" Sen tog han fram ett kvitto och gav mig tjugonio kronor.. Weee, han hade pantat!!!

Så att få en önskning uppfylld av tre är väl inte så dåligt en vanlig måndag :=)

Japp han fick pengarna....men det var det värt!

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar hos mig. :)
    Läste ditt nedanstående inlägg och tycker att du har en jättefin design. :)
    Ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Den dagen T gör något dylikt...
    Men det finns hopp:) Igår konstaterade han att han börjar känna sig vuxen. Dicker thé på kvällarna, kaffe på morgonen..lol
    Idag sa jag att han bör lära sig tvätta och han ba: lugn nu xD

    SvaraRadera