tisdag 1 februari 2011

Tjänsteresa

Imorgon åker jag i väg på jobb till Östersund. Om resan eller jobbet säger jag egentligen inte så mycket alls men jag hatar att packa!!!! Jag vet aldrig vad jag ska ta med mig, jag har inga bra väskor alls. Nej, jag ändrar mig och säger att jag inte trivs med väskor. Jag föredrar att ha mina saker i plastpåsar. Ljuvliga enkla, lättskötta simpla ica kassar..

Just love it!

Bara knöla ihop och ta med i annan kasse om packningen blir mindre. Bara slänga när man har tröttnat. De är ju så fantastiska, tål väta, kan växa enormt bara på någon sekund och de är ju så otroligt bekväma och lätta att bära!!!

Dessvärre är jag förbjuden att packa mer i ica påsar. Dottern håller på att skämmas ihjäl när jag kommer resandes med plastpåsar. Mannen och sonen gnäller de med och mamma anser att hon har misslyckats med sin uppfostran av mig..

Nu sitter jag i soffan och har fortfarande inte påbörjat min packning pga att jag inte vet vilka väska jag ska packa i!!!!!!! Har EN bekväm väska, en rätt ny ryggsäck men problemet är att jag redan kommer att ha en proppfull rygga för jag kommer att ta med jobbdatorn också.

Kan man ha två ryggsäckar? Är det fancy nog? Eller är en handväska, en rygga och en plastpåse eller två bättre? Eftersom det är Östersund som är målet måste jag ju ta med mig eget vatten också...tough

Som svar på frågan så har jag författardrömmar också. Min stora dröm är/var att arbeta som journalist. Jag utbildade mig i Kalix till det och jobbade under en kortare period på en lokal tidning som allmänreporter. Då det var svårt med trygga anställningar utbildade jag mig inom annat yrke också samt skaffade barn o familj men ambitionen och drömmen finns kvar. När jag åker tåg brukar jag faktiskt få inspiration, och jag har skrivit ett par av mina bästa dikter just på resan upp till Östersund. Tror faktiskt att det är den vackra naturen som inspirerar. Poesi är egentligen inte min starka sida men helt plötsligt så kommer det ord som jag skriver ner och när jag läser texten så känns det rätt :)

Hur trevligt det än är att fortsätta skriva här så bör jag nog fokusera på packningen nu....
over&out!

3 kommentarer:

  1. Men shit....det här är ju helt otroligt! Här tittar jag in till dig för första gången och hittar då en själsfrände:) Jamen jag vill/brukar ju också packa i plastpåsar och blir så trackad för det av vissa!
    Men det är ju så lätt...precis som du beskriver det!
    Herreguuud så skönt att läsa att det finns fler:D
    Vi åker snart till Åre en vecka och då MÅSTE jag ju packa i nått mer anständigt för annars blir jag så trackad:(
    Du och jag borde ju åka tillsammans ha ha ha det skulle se ut dé hi hi hi....
    Ska kika runt här lite nu!
    Kram och hej på dig /Eva

    SvaraRadera
  2. Nämen, ska du ut och resa i jobbet igen. :) Vad trevligt. Däremot är ju packningen inte kul.
    Jag minns då vi skulle bila till Italien med båda barnen = d v s 4 personer i en bil med packning. Då "provpackade" jag flera veckor före för att se vad vi fick in i vår kombi. Det slutade med "pås-system", alltså att jag köpte stora väskor/påsar så att alla fick en varsin att packa sitt i och så hade jag några extra för lakan, badhanddukar, matvaror (burkar och torrvaror). 9 kassar blev det totalt och det var någon millimeter över i bagaget.
    Svar från min blogg till Vår gata i stan: Oh, men först tack för din långa, mysiga kommentar. :) Vallningsfria skidor är perfekta vid nollgradigt och plusgradigt, då andra vallningsskidor kräver klister, som suger åt sig skräp, grus och barr.
    Japp, whiskeykycklingen har jag bloggat emellanåt. Det finns i min receptsamling under "Recept kyckling". Tack för påminnelsen, det var länge sedan jag själv gjorde den nu faktiskt.
    Tack för tipset om baconpastan, ska genast kollas upp.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha jag skrattade när jag läste ditt inlägg, lite baglady så liksom :)
    Papperskassar om vi ska ut med husbilen, stoppar sen in i alla skåp på plats.
    Reser vi med flyg utomlands är det ryggsäck som gäller, kan inte tänka mig resväska igen faktiskt. Men du, huvudsaken att man får med grejerna trots allt :)
    Kram Carina

    SvaraRadera