söndag 20 februari 2011

Varning! gnälligt inlägg. Suck!

Jag har blivit mer förkyld och dålig (hur det nu är möjligt)
Jag känner mig ensam, övergiven och ofräsch. !

Tittar just nu på ett "gör om mig" program och jag skulle behöva en helrenovering, internt och externt. Fysiskt/psykiskt.

*Jag önskar jag motionerade mer. Fler träningskompisar som har tid och möjlighet. Många av mina vänner har småbarn och har svårt att komma ifrån. Motivation och pep behövs

*Att jag var mer våghalsig,

*Att jag inte komplicerar allting,

*Att jag blir mer spontan,

*Att jag vågar mer,

*Att jag övervinner min rädsla för karuseller, bungy jumps och ger mig hän till livet mm.

*Att jag blev riktigt förälskad (så jag tappar i vikt).

*Att jag finner fler roliga innovativa människor som jag kan ha i min vänkrets.

*Att jag finner en ny livsstil

Jag har inga småbarn längre, jag är nöjd med mitt jobb, jag bor bra, jag har massor av fritid nu när barnen är stora, men ändå gör jag inget av mitt liv. Jag önskar att jag vore ung igen. Eller det är kanske inte ungdomen i sig jag saknar utan livsstilen. Inga bekymmer man är lycklig var dag - stilen.
Jag saknar tiden jag pluggade på universitetet. All ny kunskap som jag fick varje dag, roliga aktiviteter, fester, tentapluggande mm mm. Alla nya spännande människor jag lärde känna som det var så enkelt att umgås med eftersom vi hade massor av ledig tid att umgås på. Jag saknar inställningen att det inte fanns några problem, inga direkta måsten, livet lekte varje dag. Känner mig som en analyserande, ältande, gnällig, less medelålders kvinna som har världens alla problem på mina axlar..

Jag vill ha tillbaka mitt liv NU.......o så vill jag inte vara förkyld och ha feber längre..plzzzzzz

Jo glömde bort att vi har haft inbrott i källaren också, som grädden på moset bara...

10 kommentarer:

  1. Så fort vi blir friska lägger vi upp en träningsplanering!!! pepp, pepp, pepp //Gloria

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att inet virus smittar via bloggar för nu tror jag att snart varenda människa är risig! Taco Light är nog inte så spännande som det låter, light för vi had eminimalt med tillbehör. Men får jag bara riven ost och gucamole så är jag nöjd :)

    Men så som du känner tror jag vi alla gör ibland! Jag känner mig framför allt jäkligt tråkig mellan varven. Stefan vill göra så mycket mer än mig, nu börjar åldersskillnaden märkas kanske....usch!
    Vill också träna men kommer bara inte igång, precis som vanligt alltså.
    Men så fort Gävles gator blir isfria ska jag görja med mina dagliga powerwalks igen! Går ju nu också men i ett lite lugnare tempo!

    Ha en go söndagkväll, gissar att solsidan hägrar hemma hos er också :)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gloria!

    Carina: Ålderskillnad? Antar att du är äldre eller? Varför anta det egentligen ha ha
    Jag är tio år äldre än min sambo o jag vill alltid göra mer saker än han...har nog inte med åldern att göra
    Jag längtar ihjäl mig till att kunna utnyttja hälsans stig nu när jag har ca 60 meter till den...fast inte i halka o kyla :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte ofta (läs typ aldrig *skäms*) som jag kommenterar i din blogg men du skall veta att jag är här titt som tätt o kikar ty jag är så förbaskat glad över att du hälsar på hos mig o tycker om din blogg...

    ... lustigt att vi båda bidrog med gnäll :) Vet du, det är ju så ju, att när man är lite hängig o livet inte riktigt flyter på som man vill som man deppar ihop o vill att det skall HÄNDA NÅT liksom.

    Jag brukar alltid säga att jag vill tillbaka till glada 80-talet då alla var glada o ingen hade bekymmer.

    Då hade jag dessutom maten serverad på bordet varje dag :)

    Men tänker man efter, eller om man läser sina dagböcker från den tiden så hade man rätt många bekymmer ändå. Herregud vad med bekymmer!

    Så... att vara ungdom igen vill jag nog inte... skulle däremot gärna ha tillbaka mitt 22-åriga ansikte utan minsta rynka, mina 22-åriga tuttar och min 22-åriga mage. Men det går junte!

    Men du. Vi är inte så ytliga va? Viktigast är väl ändå att man är frisk och har friska barn?

    Gud va jag babblar på här nu känner jag. Förlåt.

    Sist bara... det här med motion. För ca 4 år sedan när jag kom igång på RIKTIGT igen efter alla barnafödslar så började jag med minst en timmes rask promenix varje dag. Hur vidrigt vädret än var så gav jag mig fan på att ta mig runt.

    Hade musik i lurarna så jag gick i takt med den. Soft när det var ballader men jävligt jobbigt när Maiden typ kom :)

    Sedan, när man gått några veckor så kan man byta ut en runda i veckan mot en liten joggingtur. Man blir då överraskad över att man faktiskt har FLÅS - men det får man ju från promenaderna.

    Sedan blir detta ett gift. Man kan inte vara utan sina promenader o sina löparrundor... och har man möjlighet så rekommenderar jag även SATS. Det finns en UPPSJÖ av variationer när det gäller träning - med eller utan instruktör.

    Kram på dig. Nu skall jag va tyst ;)

    SvaraRadera
  5. Förresten, jag hänger gärna på dig när du försöker övervinna din karusellnoja. Jag skulle aaaaaaldrig våga sätta mig i en berg-o-dalbana eller något sån't. Jag klarar knappt av Discojet på Grönan.

    Kram igen :)

    SvaraRadera
  6. Hmm, jag som är 8 år äldre än Stefan! Som du säger så har det nog inte med ålder att göra att jag inte vill lika mycket som förr längre. Jag har i livet varit singel i perioder och hunnit med både det ena och det andra till skillnad mot Stefan som aldrig varit singel!
    Men jag ska inte gnälla alls, vi har det bra men orken/lusten finns inte längre som sagt. Jag uppskattar mer och mer de helger som är ett oskrivet blad, gärna hemma en hel helg med god mat och böcker, trist, ja visst ;)

    Nee vi var inet där med Hellmoppers (lät skoj), vi gjorde tvärt om, först Cheers och sen Interpool. Idag har jag skola på em, vill inte gå ut alls känns det ju som!
    Ha en bra dag, kram Carina

    SvaraRadera
  7. Efter regn kommer solsken! :)
    Bara du piggnat på dig, kommer du iväg till Friskis igen - går några pass och sedan är du fast i träningsberoende. :-D
    Men visst känner jag igen mig i många av dina punkter, jag är också en försiktig liten fegis. Så himla synd egentligen.
    Krya på dig nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Önskar jag kunde bli mer innovativ..än så länge vänder jag ut och in på mig sj. Ska jag fixa nåt åt dig också?;P

    SvaraRadera
  9. Blir glad när jag läser vad ni alla har skrivit..Tack för uppmuntran, tips och ideér..Jag har betydligt mer peppad nu, ibland måste man bara få spy ur sig för att komma vidare

    SvaraRadera