måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag!





Hur är ni? Jag är en sån obotlig romantiker att jag varje år tror att det ska hända under på just denna dag. Jag kastade mig på tidningen för att se om någon hade skickat in någon hälsning till mig eller så? Lusläste men fann ingen annons i år heller. Harklade mig lite för att se om mannen var vaken, och ville säga något rart men han sov som en stock. Så det var bara att traska i väg till jobbet ändå..

Jag ska egentligen inte klaga för förra året fick jag faktiskt en present av mannen. Det enda året som jag inte hade köpt något till honom :O

Middagen åt vi tillsammans med min släkt. Syrran (igen) bjöd hem på alla hjärtans våfflor. Drottningssylt och grädde var inte helt fel en kylig måndag som idag. Syster dottern hade bakat en god brownie tårta och mina snälla föräldrar (mamma tror jag stod för inköpet) gav mig ett alla hjärtans paket. Jag fick ett supersnyggt resårskärp som jag inte har någon bild på.
Så slutet gott på denna alla hjärtans dag :) eller inte, mannen jobbar natt och jag skulle verkligen önska att han var hemma med mig istället, med eller utan alla hjärtans present!

1 kommentar:

  1. Vi gör ingen stor affär av alla hjärtans dag vi heller egentligen. Äter extra god mat och dryck gör vi i alla fall. Men idga kom STefan hem med röda rosor, vackra sådana men kortet var bäst :)

    Men du har ju firat du också, både paket och mat, inte illa vill jag lova.

    Syrran har ju blomsterbutik och skrattade nyss när jag pratade med henne. Det är bara killar som handlar rosor och hälften av dem gör det för att de känner att de MÅSTE!! :)
    För att inte bli tråkad av tjejen/frun där hemma! Så nu vet vi det också ;)

    Vi var på bibblo och fikade i lördags, älskar miljön där inne med alla böcker!

    Kram Carint

    SvaraRadera