måndag 14 februari 2011

VP




I fredags var vi på VP hos en kollega och vän. Vi är ett gäng som under ett par år har startat en vin cirkel med syfte att lära oss någonting om vin och samtidigt umgås över ett par glas vin med tilltugg.

Fredagens provning handlade om vin från olika Öar. Vi provade fem olika sorter, tre röda, en rosé samt ett vitt vin. Oh vad allt var gott!.
Otroligt nog så lyckades jag gissa rätt på två av vinerna denna gång. Vanligtvis så är jag, trots ett par år i cirkeln, urkass på detta. Jag gissade rätt på det vita, alltså vilket land det kom i från och vinets pris. Detsamma gjorde jag med rosévinet (glas nr 2). Stolt :)

Kvällen blev så lyckad och vinet verkligen flödade så när vi träskade hem en bra bit över midnatt så blev vägen betydligt längre än vanligt, men oj vilken kväll!

1 kommentar:

  1. En gång i tiden var jag också med på vinprovningar (bara från Italien) men jag får nog erkänna att jag fortfarande är precis lika kass på viner som innan. Drick dem däremot är jag en fena på.......eller var kanske jag ska säga, är nog en smula tröttare numera :)

    Den här helgen har vi bara tagit det lugnt, väldigt lugnt. Hra varit lite väl mycket party sista helgerna för min smak, måste landa mellanåt också :)

    Kram Carina

    SvaraRadera