lördag 26 februari 2011

LÖRDAG OCH LÖN!!!!

O vad jag känner på mig att det kommer att bli en bra dag.

En hel helg framför mig med roliga saker. I kväll kommer syrran på middag. Då ska vi spela sällskapsspel, mannen får ta fram guran o sen blir det allsång, vin och annat mys (nyttigt mys, för jag vägde mig o hade lyckas gått ner lite till i vikt) Me Like!

Strax ska jag dra ner på stan och fixa lite småsaker. Inga större utsvävningar. Jag är bara så nöjd att ha pengar på mitt konto. Jag är en sån person som blir kavlugn av att ha pengar på kontot. ju mer pengar jag har där ju mindre vill jag spendera..Tror det är nån slags frihetskänsla som jag mår så bra av. O dessutom så älskar jag att "fönster" shoppa när jag har pengar på kontot. Känslan av att veta att jag kan om jag vill, är nog för mig..

Saknar dock sol. I går när jag stod o väntade på anslutningståget i Sundsvall, värmde solen och det droppade från tågen. Vilken lyckokänsla i kroppen. Jag var nästan beredd på att strunta i tåget och stå kvar där till nästa tåg...Längtar, längtar till det blir varmare och mannen kan fixa balkongen med diverse örter, blommor och annat. Jag brukar typ bo på altanen hela sommaren. Nu har vi ingen altan längre men en balkong i söder och en stor park nedanför fungerar nog precis lika bra... Ha en trevlig helg du med!

3 kommentarer:

  1. Ha ha... jag är likadan. Gillar att sparkontot växer. :) Jag är ju lite av en shopaholic också, men vill alltid spara först - och sedan shoppa för en liten del i alla fall.
    Tack snälla, söta för alla peppande ord kring mitt missade lopp.
    Det går fler tåg. Just nu vet jag inte om jag törs anmäla mig igen, för det blir så himla jobbigt om det blir inställt på något vis. :(
    Positivt och glatt hos dig. Härligt att höra! Antar att du blivit av med förkylningen och är piggare igen.
    kram kram!

    SvaraRadera
  2. Om det är Brunnsparken du menar så lär vi nog ses i vår/sommar :) Brukar smyga över Brunnsgatan ibland och njuta av solen i den parken! Pengar, ja det är en bristvara för mig numera, lever ju på mannen trist nog!
    Täby centrum var vi inte till men Kista hittade vi till, mäkta impad faktiskt. Öppet till 21 och deras mattorg var fullproppat med människor, detta trots att det inte serverades alkohol!!! Vi då? Gick till O´learys istället, ett glas öl till maten vill man ju ha ;)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Nja jag tänker på timmermansparken men det är ju grannparken :)
    Tänk, i Kista jobbade jag i min ungdom..Riktigt trevligt centrum..Matmarknaden är annars rätt trevlig men är man på mys semester så vill man ha en öl eller ett glas vin..
    Det var faktiskt i Kista Centrum som jag snattade två par barntrosor..japp du läste rätt! Helt sjuk historia...Jag o min ex man stannade till i Kista Centrum för att springa in på en butik för att handla en present till ett par som hade fått en bebis..Vi hade bråttom för besökstiden på BB var inte så lång..
    Vi rusade igenom barnkläderna och jag hittade nåt rosa fint typ, minns inte vad det var..men i alla fall så betalade jag i kassan och gick fram till paket inslagningsdisken som var precis utanför kassorna. Där slog jag in paketet och sen hastade vi ner för gångtrappan till p-huset.. Jag hade en trenchcoat med midjeskärpet knutit i bak..viktigt att veta.. När jag skulle sätta mig i bilen så var det något som tog emot..O dessutom skramlade det..Jag, som inte hade kommit ner riktigt i sätet reste mig upp och frågade min man vad som tog emot och han började skratta. På mitt skärp, i bak på kappan, hängde två par volang trosor i två galgar och det var ju galgarna som hade tagit emot..Verkligen pinsamt att jag hade stått och slagit in paket med dessa två galgar hängande på kappan utan att någon sa nåt..rodnar vid tanken men "brottet" torde vara preskriberat vid det här laget..:)

    SvaraRadera