torsdag 10 februari 2011

Tillbaka :)

Tack alla läsare för att ni saknar mina inlägg, jag är glad att vara tillbaka. Har varit ute och rest och jobbat sent och har tänkt på allt annat utom på min blogg (inte riktigt så för de sista dagarna har jag haft riktigt dåligt samvete för att jag inte skrivit ens en rad)

Har som sagt haft intensiva dagar, både hemma och på jobbet. Dessutom blev mannen varslad två dagar före julafton vilket leder till en viss "panik" i hemmet. Nu har han ett par veckor kvar att jobba och sen blir han arbetslös. Mycket tid går ju åt att fundera på sånt, hur kommer framtiden att se ut?, Pendla, jobba på annan ort, ekonomi mm mm mm. Tiden går ju så fort också och jag reser i jobbet och han jobbar skift vilket också leder till att vi inte hinner prata med varandra som vi kanske önskade i denna situation.

Tänk att ett litet ynka varselbesked kan ställa till så mycket, att det påverkar en hel familj. Jag är egentligen inte lika orolig som mannen men men ... Jag försöker i allafall hålla humöret uppe och jag tänker alltid att det måste vara en mening med det som sker (känns bäst så)

EN kul grej är att min älskade dotter <3 äntligen har fått en studentlägenhet i Stockholm!!!!! Jippi jippi jooooho

NU är min semester säkrad också :)))
Jag och mannen (som inte bott där) har bestämt att tillbringa nån vecka (el två) där i sommar.. Och göra det jag gjorde när jag bodde där...Hälsa på mina gamla vänner, hänga vid "mina" gamla badplatser, promerna genom stan, jag ska visa honom de bästa platserna som finns..De man vanligtvis inte besöker när man åker ner över en dag eller en weekend..

Det ser jag fram emot!

Batterinivå farligt låg och jag som lovade puffa för föreningen gatubarnen i Nepal gah
Ideell förening med syftet att samla in pengar för att skapa hus för gatubarn i Kathmandu. I huset skall gatubarn kunna få mat, rena kläder och duscha. Det ska också finnas sovsal för att de mest skyddsbehövande barnen, sjuka, de yngsta, flickor ska kunna övernatta för att komma bort från gatan.
Vision:
Inga barn ska behöva växa upp på gatan. Alla ska ha någonstans att bo, få sova under tak och kunna äta minst ett mål mat om dagen.

Organisationsnummer 802455-9794.
Bankgiro 694-7857

Medlemsavgift 2011: 100:-
Donationer välkomna.
Hurra! Nu har Föreningen för gatubarn i Nepal 103 medlemmar och har 10 sponsrande företag. Hittills insamlat 51 566:-
Det fattas "bara" 28 433:- tills vi vågar hyra ett hus i Kathmandu och anställa husmamma/huspappa att hålla ordning på driften.
Hjälp oss att få ihop detta till 18 mars.

Föreningen för Gatubarn i Nepal Stort tack till er som blir medlemmar. En del av er meddelar inga kontaktuppgifter. Sänd gärna meddelande på eva@gatubarnnepal.net så att jag har din e-postadress och kan skicka ut inbjudan till årsmöte 7 april. Annan direktinformation bara till medlemmar kan också vara aktuell.

Hälsningar
Eva

3 kommentarer:

  1. Ryser varje gång jag läser eller hör någon berätta att hon/han blivit arbetslös. Blev ju själv det i och med att vi flyttade till Gävle vid 47 års ålder. Har alltid haft jobb och (inser jag nu) har verkligen inte alls förstått hur man kan känna sig, att det faktiskt blir en "liten" livskris. Önskar att jag hade vetat detta innan jag själv blev det!

    Men hoppet finns kvar, ett måste :)

    Sommar i Sthlm är inte fy skam, finns ju hur mycket som helst att se/göra/uppleva i den staden ♥

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Usch ja, hoppas att det ordnar sig med arbete för din man. :)
    Det borde ju bli mycket lediga jobb snart, då alla 40-talister blir pensionärer.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är dålig på att uppdatera;)

    SvaraRadera