måndag 21 mars 2011

Can´t believe the news today....

Underbart är kort om man så säger!

Idag när mannen kom till firman och gick in för att säga god morgon kom chefen med ett papper..Han sa att mannen skulle skriva på ett varsel? Mannen påminde om samtalet för någon vecka sedan när chefen ringde upp och drog tillbaka hans varsel..

Chefens kommentar: Man kan aldrig lova någon tillsvidare..

Mannen blev lite små irriterad men höll sig lugn ändå och sa inget mer..Chefen sa då:

Om herr Andersson inte skriver på nu så kan herr Andersson packa ihop och åka hem....

Jag kan knappt tro att det är sant! Jag blir så less, frustrerad, irriterad, ledsen, förbannad, handlingsförlamad och sen känner jag mig så maktlös....

Vad gör man?????

Jag och mannen har faktiskt simmat i motströms sen vi träffades för fem år sen..Den ena saken efter den andra har inträffat, det ena mer otroligt än det andra..men det är såååååååå tungt..
Undrar hur vi skulle fungera som par om vi inte hade drabbats av allt skit, all olycka och arbetsmarknadens ups and downs..

Jag brukar ha en positiv livssyn, jag brukar tro att det finns en mening med allt men nu är det f-n i mig nog!!! Undrar vad jag och mannen har gjort för att förtjäna allt som har hänt..Du är så stark säger mina vänner..Stark och stark, jag vill inte vara stark - jag vill bara ha ett lugnt och lyckligt liv...Ska det vara så svårt?

Idag gjorde jag iaf en smarrig middag..Utan bild förstås eftersom jag var så hungrig att jag glufsade i mig allt innan jag kom på att jag skulle fota. Det som låg på tallriken var: Ruccola med pintjenätter, tomater, parmesanost, färsk ekologisk pasta med fetaost tsatziki samt lätt halstrad kassler..Jo sen tog jag en långpromenad med syrran efter jobbet..Sex kilometer i fin natur och stats park, inte dåligt alls om jag får säga det själv..

Imorgon är en annan dag med nya möjligheter, tjohoooooo

2 kommentarer:

  1. Nej, men vad är det du skriver? Jag som precis gratulerat och skrivit att det var så skönt att han fick behålla jobbet.
    Kan man göra så???
    Hoppas verkligen att det löser sig för din man!
    Och du - jag är precis lika som du, vill ha så lite saker som möjligt hemma. Hatar grejor och älskar att slänga saker. :)
    Avskalat är det även här.
    Kram och ha en skön, solig tisdag!

    SvaraRadera
  2. Men fyy sjutton vilken tråkig läsning, ena dagen si och andra dagen så. Inet kan de väl få hålla på och "lura" anställda hur som helst. Usch, det är verkligen arbetsgivarens tider nu, anställda är inte värt ett pilleskit längre.

    Du har samma önskan som mig, ett lugnt och lyckligt liv!

    Jo visst finns Buthler & Öhrlunds böcker på bibblo att låna, både som papper och ljudbok. Däremot vet jag inte om de finns i medieboxen men de finns att låna som vanlig ljudbok.
    Men ta dem i rätt ordning för guds skull!
    Aha du var också ut och stökade i helgen alltså :) Torsdag OCH lördag är för häftigt för mig, helt klart. Hade ju kusinträff här men såklart hamnade vi på Kalles i alla fall :)

    Kram Carina

    SvaraRadera