söndag 6 mars 2011

Kryddor, jord och gardiner






I helgen har jag och mannen verkligen haft sommarlängtan. Han har börjat med att förgro planter som så småning om ska bli bland annat rädisor, pumpor, chili med mera. Dessutom har vi inhandlat en hel del örtkryddor som ska planteras om och sen stå på tillväxt tills dess att vi kan sätta ut dem.
Vi behöver dock införskaffa nya terracotta krukor. Antingen står våra gamla längst in i förrådet eller så försvann de i flytten. Jag proppsade på att vi bör leta först innan vi köper nya. dels för att jag tycker slitna krukor är snyggare och dels därför att jag tyckte krukorna var "för" dyra. Nästan femtio kronor styck och då tillkommer kostnaden för fatet....
O vad jag längtar!!!!!!

Själv hittade jag en gardin som jag bara inte kunde motstå. Jag som egentligen bara vill ha plain men bara älskade hissgardinen. Tydligen är det inne med hissgardiner nu också vilket jag tycker är trist. Jag vill ju ha nåt alldeles eget :P. Gardinen är så mycket snyggare IRL. Nu blir jag tvungen att köpa ny gardinstång också för det ser verkligen inte snyggt ut med svart för stor stång. Sen vill jag ha en snygg fönsterlampa och en vit orkidée men sen är jag nöjd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar