måndag 7 mars 2011

Smygpremiär !


Kunde verkligen inte hålla mig från denna underbara hembakade semla som mina föräldrar hade fixat! Tack bästa mams o paps, ni är BÄST! de läser dock inte bloggar men jag vill verkligen tacka er för att ni är just de bästa föräldrarna som en dotter kan ha...
O den (semlan alltså) var perfekt! Saftig bulle med en touch av kardemumma, ljuvligt sammansatt mandelmassa och en dekorativ spritsad vispgrädde runt underverket..Jag kan med ett par ord beskriva hur semlan verkligen smälte i min mun......Och kaffet gick inte av för hackor det heller :)
Jag brukar faktiskt inte fuska med att äta semlor innan rätta dagen men.....
I morgon åker jag bort på jobb och jag ville inte äta min första semla ensam på ett hotellrum...Semlor ska ätas i sällskap med nära och kära. Jag äter ca två till tre semlor per år och då är det fest..När jag var barn fick vi faktiskt semlor till middag! japp, så var det..Vi bakade hela dagen och sen åt vi semlorna med varm mjölk..Fattar inte hur jag kunde trycka i mig så många, snacka om "mjölkmages" besvär, ha ha
Kommer hem på snabbvisit på onsdag endast för att tvätta två maskiner och sen byter jag färdrikting och drar till Stocksholm...
Ser fram emot en intensiv men bra vecka..Detsamma önskar jag de som läser min blogg..Stor semelkram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken god! Vi bloggar på lite samma tema i dag... hi hi...
    Men din såg godare och snyggare ut. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Gulle mor o far!

    Jag åt två (!) stycken BAMSINGAR... först min egen. Sedan åt Frk Mitten bara upp sitt lock, så då fick jag ju lov att trycka i mig hennes också.

    Som det känns nu kommer jag nog aldrig mer äta semlor i hela mitt liv...

    SvaraRadera