onsdag 9 mars 2011

Datahaveri och förseningar

Igår lyckades jag pilla in mitt inpasseringskort i min lap top..Say no more....
Kortet är försvunnet och ingen som inte förstår vårt interna jobbsystem kan förstå men..men ..ställde till massor av problem för mig..

Till mitt försvar kan jag säga: jag var helt utarbetat, var stressad och ville faktiskt förbereda mig innför dagens utbildningsinsats som jag hade asnvar för...

Idag var tåget flera timmar försenat redan från start i Östersund. Missade anslutningen i Sundsvall med tolv minuter, fick vänta i en och en halv timme, fick sen invänta tågmöten och annat och blev ytterliggare försenad..Dessutom fungerar inte min jobbmobil längre! Ny mobil beställd sedan september-10!!!!!! (nej den har inte kommit än för den som undrar)

I morgon tar jag det tidiga morgontåget till Stockholm och hoppas på två super dagar utan. förseningar, egna klumpigheter eller annat som INTE förgyller min vardag..
Over&Out!
Peace

5 kommentarer:

  1. Vadå tjejen, är du i stan idag alltså? Hur länge stannar du?

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Men fyyy sjutton vilken skitdag du hade, hoppas denna blir bättre! SJ är väl skrutt på R I K T I G T! Stefan har ju årskort (betalar över 40000:-) som han själv betalar ur egen fick eftersom vi flyttade upp hit till Gävle. Han har ju pendlat under 1½ år. Förra vintern var det massor med ggr han inte kom iväg och den ersättningen de gav då var en extramånad. Nu i veckan ringde en kvinna från SJ och ursäktade allt strul i vinter så man får 3000:- kr att resa för under ett år! Vad hon "glömde" tala om var att de 3000:- bara kan nyttjas under en enda gång!!?? Aha, hur ofta åker vi tåg till t ex Spanien eller Portugal då tro? INGEN!!!
    Värdelöst verkligen!
    Glad att vi inte längre behöver nyttja deras tjänster, himla skönt och så mycket billigare :)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Nämen, nä... så mycket strul!
    Hoppas att det fungerar i morgon, det ska tydligen snöa massor både i kväll och i natt.
    Vilket roligt jobb du verkar ha, som får ut och resa så mycket. (Eller denna resa kanske är privat?)
    Själv sitter man mest fast i sjukhusbunkern.
    Kram på dig och ha en riktigt trevlig Stockholmstripp.

    SvaraRadera
  4. Det kan ha varit början på den förödelse som drabbat världen nu..börjar misstänka att du satte igång det när du stoppade tjänstekortet i dvdn;P

    SvaraRadera
  5. Ja Sj är inte alltid att leka med..Förstår att du blev sur Carina.. 1 månad? Vilket skämt!

    Japp Anna! Jag och teknik, det är grejjer det :O

    Camilla: Jag reser i jobbet, ibland mycket och ibland är jag mer på kontoret..Jag älskar mitt jobb! Så ibland har man tur :)

    Fru P: jag var två dagar i Sthlm denna gång men det blir fler tillfällen under våren.. Sen kommer jag väl att "hänga" där mer när dottern flyttar in på hela 18 kvm isf de 9 som hon har bott på det senaste året...

    SvaraRadera