lördag 2 juli 2011

En perfekt skön dag!



Sov som en stock till klockan var över tio på förmiddagen...Det brukar jag aldrig göra med betoning på aldrig!...Men så skönt det var..Blev nästan tröttare av att sova så länge men jag var verkligen i behov av sömn... Tror också att det mer svala vädret påverkade nattsömnen..Idag kändes det bra att det inte var strålande sol, för då vill jag bara vara i den..

Fixade lite hemma, uträttade lite ärenden, tog en snabbfika hos syrran och sen chillade jag...I flera timmar faktiskt..Satt i soffan och slö surfade, lyssnade på musik och bara var..Som avslutning på en kanon dag åt jag världens godaste middag också som jag o mannen tillagade tillsammans: fläsk- och kycklingfilé kryddade med rosmarin, dragon och timjan från egen odling...Cous cous med pumpakärnor, aprikoser, gojibär och kryddor samt tzatziki med fetaost..Ett glas italienskt vitt kallt vin som jag älskade och mannen typ ratade..

Triade Bianco Fiano Falanghina Greco (nr 91101)

Vitt vin, Torrt, Friskt & Fruktigt
Italien
  • Årgång 2010
  • Alkoholhalt 13,0 %
  • Smak Torr, fruktig smak med inslag av nektariner, torkade örter och citrus.
Kollar på sommarkväll och känner mig glad över att vara ledig även på måndag :)))))

Köpte världens godaste handtvål idag..Älskade doften..(för att vara ett köp på ica dvs) Gillade flaskans utseende också faktiskt..Precis min smak på form och etikett, gillar viss flärd och elegans. ha ha en tvål för typ 23 kronor men ändå..kolla och avgör själv!

Jag har massor med bilder som jag har tänkt ha på min blogg, men jag har inte fått över dem till datorn än..så...det kommer att bli en baklänges blogg här inom kort...bara så ni vet..inlägg som borde ha skrivits långt tidigare kommer i icke kronologisk följ....inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar