tisdag 19 juli 2011

Utflykt till Högbo




Idag åkte jag mamma och syrran till Högbo på en liten picknick. Vi hade det jättemysigt! Kort info om Högbo:

Högbo Bruk är en unik kombination av natur, aktiviteter och kulturhistoria!

Här finns vandringsleder, spår för skidor och löpning, kanotuthyrning, äventyrsbanor, 27-håls golfbana, minigolf, badplats, fiske, caféer och restauranger. På bruket kan man besöka hantverkare, butiker och doftdesigncentret Björk & Berries. Bild från Högbos hemsida. Vi promenerade, satt i solen, kollade in de som spelade golf, och jag blev såååå sugen att bara sno åt mig en klubba och börja putta...Sen hade vi picknick med Kaffe och smultron munkar! Det var verkligen sommar känsla när man satte mumsade på en sådan..Kan rekommenderas..Massor med smultronsmak vilket jag bara älskar!!! Hägbo ligger bara ett par mil från Gävle där jag bor..Klart värt ett besök om ni har vägarna förbi...Sen blev det lite shopping på vägen hem och sen sen lunch på syrrans altan..Hon är proffs på att göra omelett, synd att jag missade fota den....

2 kommentarer:

  1. Åh, Högbo... mitt kära skidparadis. :) Har inte hunnit vara där för att testa rullskidor än denna säsong, men kanske till helgen. :)
    Björk & Berries är också en favorit där.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag ville bara stanna och spela golf...:=) gillar att åka inlines men jag kan ju inte stanna så det blir ju vanskligt....
    Har åkt rullskidor en gång och det var kul..var lite baktung och bröt handleden bara men det var det värt, vi tävlade vill jag säga till mitt försvar :)

    SvaraRadera