lördag 30 juli 2011

Veckan som gick...och utomhus bio samt ostrukturerade bilder

Har till största delen bestått av att spela golf...Därav har jag inte bloggat för jag tror inte att det är så  roligt att läsa om vilka slag jag fick in, vilken putt som gled ner i hålet och vilken chip som gick åt h.......

Men.. det har varit så kul att spela..Jag är verkligen biten..Semester och all tid i världen på golfbanan, fint golfväder, mysiga kvällar, trevligt umgänge, kan man ha det bättre???? Jag har testat nya klubbor, ny swing, tränat på inspel, varit  en del i ruffen men, jag har njutit varje stund..Mannen har sänkt sitt hcp vilket gjorde mig ännu mer sporrad att träna ännu mer..Grattis älskling till 36!

Nog nu om golf..


För några veckor sedan var vi på utomhusbio i en park i vår stad..Gammal nostalgifilm: Grease!!!!! Först fick jag middag hemma hos Lotta sen bar det i väg med picknick korg, filtar och dryck. Vi hade det så mysigt..Visst är det konstigt att texterna finns kvar i minnet trots att jag inte sett filmen på minst tio år


 Mannen <3 at the movie

 Anna & Cicci


Micke & Lotta, Ronny &Suss


Suddig bild från bion


Jag har hunnit med lite småinköp också..Vi har köpt nytt vitt köksbord som inte har kommit ännu..beställningsvara,

hate it!

När jag väl bestämt mig vill jag ha bordet typ nu....

Jag har köpt en kjol och en tröja, tre olika nagellack (ska försöka skärpa till mig efter semestern och faktiskt bry mig lite mer om mitt utseende och inte vara så lat och praktisk) (sommarlöfte)

Jag har köpt små ugnsfasta former. Gillar att göra varsin gratäng och ställa på tallriken istället för att alla tar ur samma form.. Visst är det kul att få "en egen" gratäng?




 Dom här förvaringsboxarna tyckte jag var skitsnygga, tänkte köpa dem till sonen vilket var tur att jag inte gjorde för han gillade dem inte alls..Så en ren besparing :)

 Samma här, var tveksam till dessa två kuddar men visste inte vad mannen skulle tycka så jag fotade dem bara, och mycket riktigt så ogillade han dem också....Eftersom mannen inte är så förtjust i att kolla i butiker såvida det inte är Clas Ohlson, Biltema eller Kjell & Co, brukar jag ta bilder på det jag vill ha och sen visa hemma..Ibland så vill han ha och i bland inte och ibland struntar jag i vad han tycker och köper ändå :)
 Ny tröja och ny kjol...Tyckte att det var snyggt i hop saknar bara marinblå tajts också, har kollat varenda affär men inga marinblå, bara svart..jag bidar min tid för förr eller senare så hittar jag ett bar och då slår jag till..I bakgrunden vår matplats i vardagsrummet...

Skrev att det var ett ostrukturerat inlägg..Här kommer bilder på mina nya formar..Ska snart inviga dem och laga parmesansuffle´ med grillad sparris, creme fraiche och stenbits rom...
 Är supernöjd med denna fina inflyttningspresent som jag fick av min goda vän Malin när hon var på besök.Har den på matbordet och tänder den varje gång vi sitter där..Tack vännen blev så glad :)
 Mannen överraskade häromkvällen med en kanon god middag.. Ugnspotatis med skal, grillad kycklingfilé med balasamico sky, egna tomater med parmesan flarn samt en fetaost kräm med chili och creme fraiche. Till det ett gott kallt vitt vin, flumées blanche vilket kan rekommenderas som tetra vin..Jag och mannen har smuttat på det flera gånger under semestern..Eftersom det har varit så sköna kvällar har vi suttit på balkongen och myst med filtar (jag mest) ett glas vin, lite musik och bara haft det lugnt och skönt..Älskar balkongen..Vi bråkade rätt mycket om den under våren och försommaren eftersom mannens plantor tog över och jag fick knappt plats att sitta ute men nu har vi enats och balkongen sprudlar av tomater, chiliplantor, örtkryddor såsom olika sorters mynta, persilja, dragon, citronmeliss, rosmarin, oregano, timjan mm samt några planteringar med slingerkrasse, luktärt, Lobelior och Begonior...och det bästa av allt! Vi får plats och det känns som vi är utomlands med alla örter som doftar härligt...


Finns det något bättre än tvättservetter??? Jag använder det jämnt. I handväskan på sommaren, i badrumsskåpet på vintern..Så skönt att kunna torka ren barfota svettiga fötter när man tar av sig skorna hemma eller borta, en liten snabbtvätt efter svettig golfrunda, när det inte finns rinnande vatten eller andra gånger när man vill känna sig lite fräsch. Dessa hittade jag på Ö & B för 3,90 styck..Billigt tycker jag..Kunde varken då eller nu förstå vad som var skillnaden men jag köpte en förpackning vardera..Typiskt mig också att inte kunna välja....Jag kan ta hur stora och svåra beslut som helst, men när det gäller vilken ketchup eller vilken tidning jag ska köpa kan jag vela ihjäl mig..Kompenserar troligen för alla jobb beslut jag tar när det inte går att vela för länge...

Förresten om ni undrar över 100 års festen så var det sååååå kul...Maten var så god med bland annat tzatziki och bröd till förätt tillsammans med parmalindad honungsmelon, Vi fortsatte med exotisk planka bestående av olika slags kallskuret inkl kyckling, olika slags lax, räkröror, paté bröd mm mm och en underbar efterätt med hemlagad glass och chokladflarn..Visst märks det att A-K som fyllde drömmer om att öppna en restaurang? Det blev tipsrunda, sång, och dans. Mannen och brorsan lekte trubadurer och allsången hördes nog vida över området..De var en riktig baluns..Tog taxi hem framåt småtimmarna och tillbringade dagen efter med rätt så stilla aktiviteter, middag på en kvarterskrog och sen filmtajm..
NU skulle jag egentligen ha städat och inte bloggat men dammsugaren kändes inte så lockande som Lap Topen konstigt nog....hmmm



.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar