torsdag 21 juli 2011

Sommarkvällar!






Jag gillar verkligen sommarkvällarna som anordnas i Gävle... Bra artister, mycket folk i rörelse och en känsla av att vara utomlands. Dessutom chans att träffa gamla bekanta och nya bekantskaper när det myllrar av människor på gator och torg..

Igår uppträdde bland annat E.type..Han gjorde en bra spelning tycker jag. Vi missade dock inledningen eftersom vi hamnade på en närliggande pubs uteservering. Men det gjorde ingenting eftersom det tydligen hade varit en del ljudproblem i början.

Jag bor så centralt att jag, om jag inte orkar gå ut, kan se scenen och allt som händer och höra bara genom att öppna fönstret. Så gjorde jag förra veckan men igår så blev det faktiskt en helkväll på stan också efteråt. Hade superkul!!!!

Var hem och bytte kläder vid tio över tio och sa då till sonen att jag kommer om en halvtimme. Eftersom jag faktiskt hade för avsikt att vara hemma då men jag kom tydligen efter halv ett..Så kan det gå..När mannen kom hem efter sitt nattpass så sov jag gott på soffan.

Några bilder innan kvällen började, tog bort mig själv eftersom jag såg ut som en blandning mellan en polkagris och en reklamannons för polarn och pyret (egen beskrivning, övriga tyckte jag såg bra jag fick komplimanger men men)



Lotta Sommarfin


Lotta & Micke


Anders, äldra käraste syster & Lotta



Denna bild är från den första sommarkvällen. Veronica, syrran och Anna och jag sitter på min balkong och bara njuter. Mannen hade gjort de otroligt mumsiga chokladdoppade jordgubbarna. De var utsökta tillsammans med bubbel. Sen gick vi och käkade på Restaurang Bakfickan där de har supergoda pizzor!!!! Försökte länka sidan men lyckades inte med det men
adressen är www.bakfickan.eu jag har två favoriter, den ena Miele, består av tomat mozzarella kyckling getost och pintjenötter och den andra Greco, har tomat fetaost kalamataoliver fetaost och paprika. Nu är det slut beskrivit om dessa pizzor. Blev hungrig. Mannen lagade bästa middagen ever idag. Han tog fråm gasolköket och wokade en kanon god middag med grönsaker, putsad fläskkarré, kryddor så klart och lite kokosmjölk. Kan inte ens ta lite nu eftersom jag skröt så mycket att mannen aldrig lagat bättre middag till syrran så woken är typ reserverad..Håll tummarna för i morgon bara, tack på förhand!





4 kommentarer:

  1. Nämen så mysigt! :) Jag har aldrig varit på sommarkväll och aldrig varit på tjejkväll. Är helt enkelt urdålig på att gå och titta på såna där trevligheter. Det brukar ju vara mycket roligt att shoppa också, så jag förstår inte varför jag är så seg. E-Type hade varit rolig att se. Hörde dock att det krånglat med ljudet vid hans spelning.
    Kikar på bilderna och ser om det är någon jag känner igen. Anna... Är hon från Bomhus? Jag vet inte riktigt om det är den Anna jag tänker på, men om det är hon så har hon en dotter som spelat i samma innebandylag som min bonusson. Hon är dock mer rödhårig än vad hon ser ut som på bilden, så det är nog inte hon. Hennes dotters namn börjar i så fall på M.
    Kram kram!
    Jag håller alla tummar för din man! Hoppas!!!
    Camillas dagar

    SvaraRadera
  2. Det är superkul med tjejkvällar tycker jag..Har det ofta...Det är den personen du tänker på..Har gått parallellklass med syrran samt varit med i Furuviksbarnen tillsammans med både mig och syrran. Hennes dotter är nog rätt känd i idrottsammanhang :)

    Vi gick på Helt Enkelt som avslut på båda sommarkvällarna. Hur känner du Anna då? Fick inte till när jag skulle svara blev anonymt

    SvaraRadera
  3. Så trevligt! Nej, jag känner inte Anna annat än att vi haft barn i samma innebandylag. Hon bodde på gatan bredvid mig i Bomhus då vi var små, men vi umgicks inte. Jag gick aldrig på Lillhagen och visste inte vem hon var då. Sedan sa hon att hon kände igen mig från Bomhus vid någon träning som barnen hade. Så kul då! :) Jo, hennes dotter är superduktig. Min bonusson också, men han har bytt lag för ett år sedan.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Min son har slutat med sina sporter (snart 17 år) känns både skönt och lite tomt eftersom all ledig tid gick till hans hockey/innebandy..När jag bodde i Bomhus gick jag inte på Lillhagen heller utan Steneberg.. Kul ändå att bli igenkänd, brukar jag bli med tänker att jag fortfarande måste se ung ut :P

    SvaraRadera